wtorek, 28 lutego 2012

z indyka rolada...

Miałam filecik z indyka, uwielbiam żurawiny, morelami nie pogardzę, więc na obiad powstała roladka z morelami, żurawinami i ziołami, polewana sokiem z pomarańczy i wina....


aromatu pomarańczy ciąg dalszy...


Potrzebujesz:
• około 800 g pierś indyka
• sól i świeżo zmielony czarny pieprz
• 2 łyżki oliwy
• 1/2 szklanki białego wina
• 1 szklanka soku pomarańczowego
• 1 łyżka miodu
• 100 g - 200 g cienkich plasterków szynki  parmeńskiej lub boczku

Nadzienie: • 50 g suszonej żurawiny
• 100 g pokrojonych w kosteczkę suszonych moreli
• 1/4 szklanki soku pomarańczowego + 1 - 2 łyżki brandy/likieru pomarańczowego/odrobina rumu
• 1 łyżka dżemu pomarańczowego (lub kandyzowanej skórki pomarańczowej)
• 1 łyżka masła
• 1 łyżeczka suszonego estragonu
• 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
• 3/4 szklanki płatków migdałów, zmielonych na proszek
• 1 bardzo małe jajko ( można pominąć wg mnie)

 Do garnka wkładamy wszystkie składniki nadzienia oprócz migdałów i jajka. Mieszamy, zagotowujemy i odstawiamy z ognia na około 10 - 15 minut, do czasu aż cały płyn się wchłonie. Mieszamy ze zmielonymi migdałami i jajkiem.Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Filet z indyka kładziemy na desce i rozbijamy na dwa razy cieńszy. Z dwóch stron obsypujemy solą i świeżo zmielonym  pieprzem, smarujemy oliwą z oliwek. Na środku kładziemy nadzienie zachowując kilkucentymetrowe brzegi . Zwinąć ciasno w roladę zaczynając od krótszego boku - tak jak wygodniej. W 2 - 3 spięłam wykałaczką. tak zwinięty indyk obłożyłam plastrami boczku i obwiązałam nicią kuchenną. Roladę umieściłam w brytfance,  polałam z wierzchu oliwą a na dno wlałam sok z pomarańczy, wino oraz miód. 
Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni z termoobiegiem przez 45 minut. Roladę wyjmujemy z formy i kładziemy na desce, przykrywamy luźno folią aluminiową i pozostawiamy na 15 minut by mięso odpoczęło.
Sos w którym piekła się rolada podgrzewamy w garnku i polewamy indyka pokrojonego w plastry na talerzach.
Podajemy z kaszą kuskus lub ziemniaczkami.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. a to źródło przepisu: http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/wigilia/filet_z_indyka_z_zurawina/przepis.html

    OdpowiedzUsuń