wtorek, 21 lutego 2012

Pożywna zupka dla marnego brzucha

Dziś ból brzucha jest nie do zniesienia, obudził mnie juz o 5 rano, plan pójścia do pracy upadł trybem nagłym. Łóżko, mięta i sucha bułka. Coś jednak trzeba ugotować, więc jest pomysł na... ?

Krupnik na kaszy jaglanej

Kasza jaglana najczęściej gotowana dzieciom, ale idealna na dietę lekkostrawną czy bezglutenową, czyli taką, na jaką dziś jestem skazana ( babka poszła w odstawkę, ale chętnych na nią na szczęście nie brak :)  )

Ma też wiele innych dobroczynnych zalet, z uwagi na zawartość krzemionki ma leczniczy wpływ na stawy i korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów. Ponadto proso ( czyli kasza) jest źródłem magnezu, żelaza oraz witamin B1 i B3, ma działanie odkwaszające (ma odczyn zasadowy) i odśluzowujące (usuwa wilgoć z organizmu) Wskazana przy przeziębieniach i katarach.


Przepis zaczerpnięty z blogu Trufli, zmodyfikowany.

Potrzebujesz
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 2 pietruszki
  • 2 marchewki
  • 1 suszony grzybek
  • 1 ząbek czosnku
  • Przyprawy:
  • sól, pieprz, szczyptę tymianku, majeranku
  • 1 liść laurowy i ziele angielskie
  • 2 łyżeczki sosu sojowego

W oryginale krupnik ugotowany został na wodzie, ja dorzuciłam żeberko, potem dodałam warzywa, grzybek, czosnek przeciśnięty przez praskę ( jest ważny,bowiem dodaje niesamowitego aromatu) , kaszę i dwa nieduże ziemniaki. Dosypałam przyprawy, listek laurowy, ziele angielskie  oraz dodałam sos sojowy, doprawiłam do smaku jeszcze solą morską. 
Podawać z chlebkiem u mnie biały na zakwasie ( następny post).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz