środa, 15 lutego 2012

Włoskie bułeczki

Znów naszła mnie na nie ochota na pyszne rozmarynowe foccacie tym razem schrupaliśmy je jeszcze ciepłe z twarożkiem :)






















  •  
Składniki: 
  • ¾ szklanki ciepłej wody
  • 25g świeżych drożdży, szczypty cukru
  • 400g mąki pszennej (u mnie 200g orkiszowej chlebowej 750, 200g pszennej)
  •  łyżkę soli
  • 6 łyżek oliwy
  • grubą sól morską i rozmaryn

Wodę, drożdże i cukier połączyć i  zostawić je na 10 minut w ciepłym miejscu.
Mąkę przesiać do dużej miski, dodać sól i w środek wlać rozczyn z drożdży, następnie oliwę.  Wyrabiać ręcznie przez 15 minut lub mikserem - 10 minut.
Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce, bez przeciągów, na około 1 i 1/2 - 2 godziny lub do czasu aż ciasto podwoi swoją objętość.
Po tym czasie formułować bułeczki, próbowałam już rożnie ręcznie ( wtedy rosły i powstawały z nich bułki duże oraz od szklanki wykrawałam kółka) 
Układamy je na wyścielanej pergaminem blasze, posypujemy igiełkami rozmarynu i grudkami soli. Pieczemy na złoty kolor w piekarniku nagrzanym do 220 stopni.

3 komentarze:

  1. U mnie też focaccie święci triumfy - jako bułeczki, włoski chlebek a wczoraj - jako ciabata. Zaprawdę świetny przepis na ciasto włoskie!

    OdpowiedzUsuń
  2. A może chcesz przygarnąć Filcusia? http://crazy-twelve-you.blogspot.com/2012/02/filcusie.html

    OdpowiedzUsuń