środa, 15 lutego 2012

Sernik z musem malinowym

Ta znakomitość powstała w Walentynki, jest słodziutki na czekoladowym spodzie a  mus malinowy na wierzchu sprawia, że nie tylko smakuje ale i  prezentuje się wyśmienicie. Wymaga skupienia i trochę czasu, ale warto :) Przepis znalazłam na kwestiasmaku.com ( ten trochę zmodyfikowałam) i wypróbowałam latem rok temu, gdy maliny są świeże i jest ich pod dostatkiem. Wczoraj użyłam zamrożonych z tego lata, lecz można też go zastąpić dżemem malinowym.




Na Sernikobrownie potrzebujesz:

Masa czekoladowa (Brownie):
  • 100 g gorzkiej czekolady (dałam Lindt 70%)
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii ( zastąpiłam go łyżeczką cukru z prawdziwą wanilią)
  • 230 g drobnego cukru
  • 120 g mąki
Masa serowa:
  • 500 g śmietankowego sera twarogowego ( u mnie President półtłusty)
  • 3/4 puszki skondensowanego mleka słodzonego
  • 2 jajka
Malinowy mus:
  • szklanka rozmrożonych malin
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • łyżka soku malinowego  z domowej spiżarni
Masa czekoladowa (tzw. Brownie):  
Czekoladę roztopiłam w rondelku razem z masłem, nie podgrzewając za bardzo. Ostudziłam.  Jajka ubiłam na puszystą pianę razem z cukrem i cukrem waniliowym i wymieszałam z ostudzoną czekoladą.  Następnie połączyłam na wolnych obrotach miksera delikatnie przesianą mąkę  z masę, aż stanie się jednolita. Na koniec masę wylałam do okrągłej blaszki ( w oryginale jest prostokątna) wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej masłem i piekłam przez 15 minut.

Malinowy mus: 
Maliny zmiksowałam blenderem z cukrem i przesiałam przez sitko
Masa serowa: Utrzeć ser na gładką i jednolitą masę, następnie stopniowo, po jednej łyżce dodawać mleko skondensowane. Później wbić kolejno po jednym jajku, ciągle miksując. Masę serową wylać na jeszcze ciepłą warstwę czekoladową. Łyżeczką nakładałam mus malinowy w rożne miejsca i delikatnie rozciągałam je nożykiem z ostrym końcem po całej powierzchni masy serowej, tworząc serduszka.



Wstawić do piekarnika, zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec ciasto przez 35 minut. Studzić w uchylonym piekarniku. Wstawić do lodówki na około godzinę bez przykrycia. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz