wtorek, 28 lutego 2012

Ciasteczka pełnoziarniste dla dietetyków

U mnie w wersji z mleczną czekoladą, bez niej byłyby średnio słodkie. Polecam
CiAsTeCZkA

Na 20 - 25 ciastek potrzebujesz:
  • 175 g mąki pełnoziarnistej
  • 50 g mąki pszennej
  • 50 g zmielonych płatków owsianych( zmieliłam blenderem)
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g masła
  • 3 łyżki brązowego cukru (w oryginale były 2; można również posłodzić więcej, wedle upodobania)
  • 60 ml mleka (4 łyżki)
Płatki owsiane zmielić blenderem ( podobno można kupić gotowe, ale ja się nie spotkałam). Wszystkie składniki łączymy i zagniatamy nie klejące ciasto . Tu moja uwaga:
ciasto jest fatalne do rozwałkowywania, ciągle się rozpada, ale za którymś razem się udaje i wtedy już od szklanki wycinamy kółka, grubości ok. 6 mm, za grube będą twarde.
Wykładamy je na natłuszczoną lekko blachę, piec około 15 minut w temperaturze 180 - 190ºC. Studzimy na kratce. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz