piątek, 3 lutego 2012

Torcik szwarcwaldzki

Rolada Szwarcwaldzka  
a u mnie Torcik szwarcwaldzki z polską Wiśniówką :)

SKŁADNIKI:

250 g czekolady gorzkiej 70% ( u mnie Lindt)
4 łyżki Kirschwasser
5 dużych jajek 
150 g drobnego jasnego cukru trzcinowego
garść płatków migdałowych
1 puszka drylowanych wiśni, odcedzonych
200 ml śmietanki 36%
skórka otarta z jednej pomarańczy
cukier puder do posypania

PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik rozgrzewamy do 220 stopni ( z termoobiegiem do 200). Czekoladę kruszymy, wrzucamy do metalowej miski i dodajemy 2 łyżki kirszu. Trzymamy nad garnkiem z lekko wrzącą wodą aż się rozpuści. Przestudzić.
Rozbijamy jajka oddzielając żółtka od białek. Żółtka wlewamy do dużej miski, dodajemy cukier, ubijamy przez 3 minuty aż powstanie jasna puszysta masa. Wlej rozpuszczoną czekoladę i dokładnie wymieszaj. Białka ubijamy na sztywna pianę i dodajemy metalowa łyżką do masy czekoladowej.
Dużą blachę 25x40cm wykładamy pergaminem i równomiernie wylewamy ciasto, ewentualnie wyrównując szpatułką. Pieczemy ok 15 minut, po tym czasei ciasto powinno być wyrośnięte i sprężyste.
Wyjmujemy z piekarnika i studzimy przykrywając wilgotną ściereczką.
Migdały lekko podprażamy na patelni ( suchej) . Śmietankę ubij na półsztywno ze skórką pomarańczy i 2 łyżkami kirszu. Połowę wiśni posiekaj  grubo i wymieszaj z ubitą śmietanką oraz połową uprażonych migdałów, juz przestudzonych.
Zimny biszkopt zdejmujemy z blachy, rozsmarowujemy śmietankę i dodajemy resztę wiśni po czym zwijamy roladę, unosząc krótszy brzeg ciasta. Ciasto przekładamy na półmisek, oprószamy cukrem pudrem i posypujemy resztką migdałów.

Taki jest oryginalny przepis Jamiego Olivera

U mnie wyszedł torcik. Po upieczeniu przekroiłam blat na pół i posmarowałam kremówką, na to położyłam drugi i posypałam cukrem pudrem i migdałami. Na noc włożyłam do lodówki do zastygnięcia. Ponadto zamiast nieosiągalnego w Polsce Kirschwasser ( czekam dopiero na jego sprowadzanie) dodałam 5 łyżek Soplicy wiśniowej, tylko to posiadałam w lodówce, dodałam ją jednak tylko do czekolady.




Torcik Szwarcwaldzki

2 komentarze:

  1. O ja cie! Też się przymierzałam, ale na przymierzaniu się skończyło. Ślinka cieknie, musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. jest bardzo wytrawny i nie da się go dużo zjeść :)

    OdpowiedzUsuń