poniedziałek, 23 lipca 2012

Papierówki i szybkie ciasto

Ucierane ciasto z jabłkami
ze sporą ilością masła.( aż wyciekło z formy, a one takie szczelne ;) ) 
Pomysł zaczerpnięty z mniam mniam 



 Potrzebujesz:
  1. ok 3/4 kg jabłek - u mnie papierówki
  2. 1,5 szklanki mąki pszennej
  3. 200 g masła
  4. 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  5. 3 jajka
  6. 1 szklanka cukru
  7. 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią/ łyżka pasty waniliowej
  8. szczypta soli
  9. cytryna




Ciasto - proporcje na formę okrągłą o średnicy 26 cm

 Piekarnik można rozgrzać już na początku do 180 stopni, formę wysmarować masłem i bułką tartą.
Masełko rozpuszczamy i odstawiamy, aby przestygło.
Jabłuszka obieramy, kroimy i skrapiamy sokiem z cytryny.
Jajka wbijamy do miski, dodajemy cukier lub pastę waniliową i mieszamy.
Przesiewamy do miski mąkę z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier, sól jabłka.
Do tego dodajemy masę z jajek i stopniowo wlewamy masło.
Wystarczy wymieszać i przełożyć do formy.
Piec 1 h, do momentu aż ciasto będzie odstawać od brzegów formy.









10 komentarzy:

  1. Papierówki to moje ulubione jabłka, problem tylko w tym, że niestety nie mam do nich żadnego dostępu i tylko mogę powspominać ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasto, kiedyś bardzo często robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostałam cały karton papierówek, więc każdy przepis z nimi mnie interesuje, chętnie wykorzystam:D Smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  4. M: Może warto jednak poszukać na wsi u babci, u babci koleżanki, to niezapomniane smaki dzieciństwa :)
    kb: są pyszne, ciasto zjedliśmy w dwa dni :)
    Tyno: jeśli Ci papierówek zostanie zachęcam do ich zawekowania w słoiki, wyśmienicie nadają się zimą/jesienią na szarlotkę i do deserów. Robiłam w dwóch wersjach: jedne zasmażyłam tylko z cukrem, a do drugich dodałam rodzynki i cynamon.

    OdpowiedzUsuń
  5. Och papierówki kojarzą mi się z wakacjami u babci! Lubię takie szybki ciasTA!

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś mało cukru - 2 łyżki na całość???

    OdpowiedzUsuń
  7. no właśnie jeden składnik uciekł pod zdjęciem, oczywiście :) bardzo dziękuję za cenną uwagę już poprawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. szukałam łatwego przepisu na ciasto z papierówkami, dostałam ich trochę od teścia...pozwolisz, że skorzystam z Twojej propozycji?:)))

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście, korzystaj śmiało! Ostatnio tylko z papierówek piekę różne szarlotki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam wypróbowałam pani przepis i wyszedł idealnie pychotka pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń