środa, 8 sierpnia 2012

Z jednego zagniatania dwie przyjemności :)


Moja koleżanka ma dwie śliczne córeczki, jedna z nich ma na imię Jagoda, gdy zawiozłam im kilka jagodzianek, Jagódka miała śliczną fioletową buzię od karmienia przez Ciocię Agę :)
bo kto jak nie Jagódka uwielbia jagodzianki ... :)
Nazajutrz więc po prośbie upiekłam jeszcze jedną wersję, ale już z czekoladą, ciasto wg przepisu P. Doroty.
Drożdżówki z czym kto lubi :)

Potrzebujesz:

  • 300 ml mleka, letniego
  • 60 g masła
  • 100 g cukru
  • pół łyżeczki soli
  • 2 duże jajka
  • 560 g maki pszennej
  • 10 g drożdży suchych lub 20 g drożdży świeżych*
Do letniego mleka dodać masło, cukier, roztrzepane jajka, wymieszać.
Mąkę pszenną chlebową wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżymi najpierw zrobić rozczyn), dodać sól, następnie mleko wymieszane z resztą składników. Wyrobić ciasto, odpowiednio długo, by było miękkie i elastyczne. Uformować z niego kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, odstawić w ciepłe miejsce, przykryte ściereczką, do podwojenia objętości (około 1,5 godziny).
 Następnie formujemy bułeczki, spłaszczamy w środek nakładamy łyżeczkę nutelli i zlepiamy jak pierożki. odstawiamy do wyrastania ułożone na blaszce  ( posypałam ją odrobinę mąką) i pieczemy w temperaturze 200º przez około 25 - 30 minut( zwykle w dobrze nagrzanym piekarniku trwa to zdecydowanie krócej)

Drożdżowe z owocami lata

Ciasto na bułeczki z wyszło bardzo kleiste do rąk, ze względu na dużą ilość mleka i masła pewnie, więc resztę, która pozostała z bułeczek delikatnie rozwałkowałam  na prostokąt, ułożyłam wzdłuż owoce posypane brązowym cukrem i zawinęłam.

Gdy urosło wstawiłam do piekarnika tak jak bułeczki.
Jeśli ilościowo robicie ciasto z podanych składników jak wyżej wyjdą wam pewnie dwie takie czekoladowe drożdżowe.

Następnie przykryłam ściereczką, pozostawiłam do ponownego wyrośnięcia (od 30 - 45 minut).
Pieczemy w temperaturze 200º przez około 25 - 30 minut. Jeszcze ciepłe polewać czekoladą lub lukrerm.*

*tabliczkę czekolady roztopiłam z łyżką masła, można też z mlekiem. Lukier : 2 łyżki cukru pudru z ok. 1-2 łyżkami gorącej wody.







2 komentarze: