wtorek, 7 sierpnia 2012

Rogaliki z jagodami dla uzależnionych od drożdżówek

Rogaliki z jagodami...
Bułeczki z czekoladą
Drożdżowe z malinami i owocami leśnymi...
to efekty prawie leżącej soboty z powodów bólów kręgosłupa...
 Nie będę się chwaliła, że wszystko zagniatały moje dłonie, bo robiła to za mnie maszyna, gdyż me dłonie nie miały tyle sił...  :(

Rogaliki z nadzieniem z jagód*




Potrzebujesz:
50 g drożdży
150 ml mleka
500 g mąki pszennej
2 jajka
0,5 szklanki cukru
1 łyżka masła

jagody ( u mnie więcej niż szklanka) wymieszane z 2 - łyżkami cukru i  łyżką bułki tartej

Podaje metodę dla ręcznych zagniataczy ciasta drożdżowego:
Drożdże rozpuszczamy w mleku ( rozczyn), gdy zaczną pracować wlewamy je do miski z mąką. Jajka ubijamy c cukrem i dodajemy do mąki wraz z roztopionym masłem.
Wyrabiamy dość zwarte ciasto i odstawiamy do wyrastania.
Gdy ciasto podwoi swoją objętość, rozwałkowujemy je i wycinamy trójkąty. Na każdym kładziemy ok. 2 łyżeczek farszu jagodowego i zwijamy wzdłuż dłuższego boku w rogalik. Jak widać na załączanych obrazkach ja robiłam również bułeczki, gdyż moje rogale zawsze są nieforemne :/
Odstawiamy do wyrośnięcia, a przed pieczeniem smarujemy jajkiem lub samym żółtkiem z cukrem.
Pieczemy ok. 20-30 min w 180 stopniach.
Mój piekarnik na wsi upiekł je w 15 min, gdy się maksymalnie rozgrzał :)




* Przepis z Kuchni Sierpniowe wydanie

3 komentarze:

  1. Czuję się zdiagnozowana jako uzależniona od ciasta drożdżowego - rozumiem, że pieczenie partii takich smakowitych bułeczek to część leczenia? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie to lekarstwo na każde schorzenia :) pyszne Monika i już rozdane :/ zjadam może dwie ...

    OdpowiedzUsuń