środa, 7 marca 2012

Serniczek najprostszy

Wystarczy tylko połączyć składniki :) 
Naprawdę prościutki...

a na sernik cytrynowy  potrzebujesz:
  • 750 g sera białego zmielonego ( ja użyłam dwóch serków waniliowych, które miałam w lodówce jeden Jogobelli i drugi waniliowy, mój sernik nie wyszedł bardzo sztywny, lecz raczej rozpływający się w ustach :) )
  • 3 jajka
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego (400g)
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • sok z jednej cytryny oraz skórka starta z dwóch
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego ( ja zastąpiłam go cytrynowym)
  • ciasteczka maślane lub herbatniki do posypania
  • oraz krem cytrynowy ( przepis poniżej)

Wszystkie składniki łączymy w misce za pomocą miksera na wolnych obrotach
nie za długo, by masa serowa nie była zbyt napowietrzona. Spód okrągłej formy wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę serową, piec w kąpieli wodnej* w temperaturze 150 stopni około 60 min  ( bez termoobiegu).
Studzić w uchylonym piekarniku, a na noc wstawić do lodówki.

* pieczenie w kąpieli wodnej polega na dokładnym owinięciu blaszki folią aluminiową wstawieniu jej w większe naczynie i wlaniu 1/2 wody. Ważne jest by blaszka, w której pieczemy sernik była szczelna. 

Krem cytrynowy znalazłam u P. Doroty - Mistrzyni wypieków, nie wierzyłam, że będzie tak pyszny, naprawdę polecam, nie tylko jako polewa do tego sernika, ale także do ciasteczek.

Na Krem cytrynowy:
  • 2 żółtka 
  • 2 jajka
  • sok wyciśnięty z 3 cytryn i skórka z nich otarta
  • 200 g cukru
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka oliwy

Składniki oprócz oliwy zagotowujemy w garnuszku, mieszając, - jeśli powstaną grudki, a myślę, że powstaną- zblenderować do gładkiej masy, na koniec dodać oliwę wymieszać i zagotować.

Krem dodałam do sernika

  • 125 g mascarpone
  • 125 g kremu cytrynowego
Połączyć dobrze łyżką i posmarować wierzch sernika, dodatkową posypałam górę zmiksowanymi herbatnikami.

Smacznego!

p.s. jeśli ktoś woli np. pomarańcze, myślę, że śmiało można ich użyć zamiast cytryn i wyjdzie nam sernik pomarańczowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz