niedziela, 4 marca 2012

Bułeczki śniadaniowe

Tym razem z przepisu na bułki zwykłe, trudno się je formuje, więc nie wszystkie wyszły okrągłe, ale bardzo smaczne, sycące, zjadłam pół i więcej nie dałam rady :)



Przepis na bułki zwykłe:
Składniki na ok 10-12 bułek, w zależności o formowania, u mnie 9 :)
  • 1 i 1/4 szklanki letniego mleka
  • 7 g suchych drożdży (15 g świeżych)
  • 2 łyżki cukru ( można dodać więcej w zależności jak słodkie chcemy mieć bułeczki)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 3/4 łyżeczki soli
  • niecałe 4 szklanki mąki pszennej chlebowej ( połączyłam chlebowa Typ850 z Typ480 pszenną oraz Typ650)

oraz

  • 1 roztopiona łyżka masła do posmarowania


Mleko lekko podgrzewamy, jajko roztrzepujemy, drożdże suche mieszamy z mąką (natomiast ze świeżymi robimy rozczyn), masło topimy.
Wszystkie składniki łączymy razem w naczyniu i wyrabiamy około 5 minut. Ciasto będzie bardzo klejące, ale lepiej nie dodawać zbyt dużo mąki, gdyż będzie za twarde. 
Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia - podwoi swoją objętość.

Po tym czasie ciasto jeszcze raz krótko wyrabiamy i formujemy bułeczki, układając je na oprószonej mąką blaszce. 
Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do napuszenia na ok. 30 minut.9 Moje zawsze jeszcze rosną piekarniku :)
Przed pieczeniem posmarowałam roztopionym masłem.
Pieczemy w temperaturze 190ºC przez około 15 - 20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz