wtorek, 22 maja 2012

Szynka "niebo"

Tak ją nazwałam gdyż rozpływa się w ustach...podczas jedzenia.
Szynkę wieprzową wagi ok. 1 kg rozmroziłam na niedzielę, potem natknęłam się na przepis, ale dokładnie czytając dowiedziałam się, że potrzebuje marynować się 24 h :o więc na niedzielny obiad nie ma z niej szans. Marynatę zrobiłam więc wieczorem i wstawiłam do lodówki. Jednak następnego popołudnia doczytałam że piecze się ją 12h!!! Na początku byłam w szoku myśląc, że może to pomyłka, ale w tak prestiżowym magazynie - niemożliwe i na tym polega jej cała wyśmienitość, pieczenie prawie 13 godzinne w temperaturze 70 stopni ( w tzw. ciepłym dymie) miało najważniejszy wpływ na efekt.
Jest niezmiernie delikatna, miękka i soczysta. Dawno nie jadłam czegoś tak wspaniałego.
Przepis pochodzi z kwietniowego Magazynu Kuchnia. Szynka podawana była z sosem chrzanowym.
Nawet jeśli moje zdjęcia nie oddają smakowitości naprawdę zachęcam do wypróbowania przepisu.





Szynka w polewie miodowo-musztardowej 

Potrzebujesz:
1 kg szynki
olej do smażenia
100ml płynnego miodu
5 łyżek musztardy z ziarnami gorczycy (ostrej)

Na Marynatę potrzebujesz:

3-4 marchewki
1 cebula
1 por
2 ząbki czosnku
2 liście laurowe
2 ziarna ziela angielskiego
sól peklowa ( 100g na 1 litr zalewy)

Warzywa myjemy, kroimy dowolnie, w plasterki i gotujemy wraz z przyprawami ok. 20 min aż zmiękną. Dodajemy sól. Gdy marynata wystygnie zalewamy ją szynkę i wstawiamy do lodówki na 24 h, starając się co jakiś czas obracać w misce.
Po 24h szynkę nacieramy miodem połączonym z musztardą i pieczemy 12h w temperaturze 70 stopni.
Gdy szynka osiągnie 68 stopni jest upieczona.
U mnie nie osiągnęła temperatury 68 stopni stąd zwiększyłam temperaturę do 75 stopni, gdy termometr wskazał 68 szyneczka była gotowa do spożycia :)

Na sos chrzanowy:


300ml śmietany 18 %, 100ml mleka, 100g miękiszu z białego pieczywa
2 ząbki czosnku
1 liść laurowy
5 łyżek startego chrzanu
2 żółtka
sól







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz