poniedziałek, 25 listopada 2013

Placki ziemniaczane

Tu znów prezentuje Wam mój debiut :)

Placki ziemniaczane. Pewnie to dziwne, ale nie znoszę ścierania ziemniaków bo zawsze mam pokaleczone dłonie, ścierając ziemniaczka ścieram sobie czasem
także skórę :/


Składniki:
  • 5 dużych ziemniaków
  • 1 niewielka cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • olej do smażenia
 Ziemniaki obieramy i ścieramy na tartce o drobnych oczkach, 1 na dużych, podobnie marchewkę, tyle że już tylko na dużych lub średnich oczkach. Dodajemy mąkę - ja dodałam też ziemniaczaną oraz resztę składników. 
Mieszamy i smażymy na rozgrzanym oleju.
Podajemy z kwaśną śmietaną lub innym ulubionym sosem.
Smacznego!


4 komentarze:

  1. Ja też nie lubię ścierać ziemniaków na tarce, nie mam na to aż tyle siły. Dlatego używam odpowiedniej maszyny.
    Uwielbiam placki.
    Zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także czasem brak mi siły :/ a na maszynę czekam razem ze św. Mikołajem :)

      Usuń
  2. Też nie cierpię ścierania ziemniaków, więc nie jesteś sama :) Za to takie placki kocham miłością wielką i gdyby nie były tak kaloryczne, pewnie jadłabym je co drugi dzień :) Koniecznie z kwaśną śmietaną :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) raz na jakiś czas należy sobie podarować odrobinę szaleństwa kalorycznego ;)

      Usuń