czwartek, 18 października 2012

Ciasto z nutellą

Jesień jest bardzo pracowita, ma to swoje plusy i minusy, plusy takie, że odbijamy się trochę i wstajemy na finansowe nogi, a negatywne, że brakuje mi czasu na publikowanie postów na blogu, co nie oznacza, że nie gotuję. Całą sobotę piekłam i gotowałam...od pasty paprykowej po pasztet z żurawiną i bez...paszteciki i szarlotkę.
Jednak tu nie o tym...tu przedstawiam Wam przepis na ciasto z bananami i nutellą!
Przepis zaczerpnięty stąd


 Ciasto bananowe z Nutellą

2 szklanki mąki (to ok. 300 g mąki)
3/4 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1/4 szklanki miękkiego masła
1 szklanka cukru (dałam połowę)
2 duże jajka
1 i 1/4 szklanki ugniecionych widelcem bananów (użyłam 4 średnich sztuk)
1 łyżeczka wanilii
1/3 szklanki mleka
3/4 szklanki Nutelli (należy ją wcześniej podgrzać, by była płynna,ale tyko chwilę)
można także dodać połamanej czekolady

Piekarnik nagrzać do 170 st C.
Keksówkę posmarować masłem.
Masło utrzeć z cukrem. Ucierając dodawać po jednym jajku. Dodać banany, mleko i wanilię. Nie miksować zbyt długo, tylko tyle, by składniki się połączyły.
Dodać mąkę wymieszaną wcześniej z sodą i solą.
Nutellę wymieszać ze szklanką masy bananowej, jeśli chcemy - dodać czekoladę.
Jasną masę wlać do keksówki, na wierzch wlać masę z Nutellą. Nożem porobić w masie esy floresy (dzięki temu po upieczeniu w przekrojonym cieście będzie widać nieregularny wzór).
Wstawić do piekarnika, piec 50-60 minut.
Po upieczeniu zostawić ciasto przez 15 minut w formie (ja proponuję zostawić je na całą noc, bo nazajutrz będzie smaczniejsze :)

Smacznego!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz