środa, 23 stycznia 2013

zapiekanka makaronowa

Pora na kolejny autorski przepis...ah uwielbiam je :)
Wczoraj trzeba było uprzątnąć lodówkę, po dokupieniu kilku innych składników wymyśliłam makaronową zapiekankę!

 

Potrzebujesz:

- ok. 500 g makaronu (niecała paczka u mnie kolorowego i zwykłego penne)
- 200 g gotowanej szynki
- kawałek piersi z indyka
- 250 g pieczarek
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku 
- sos: szklanka niepełna śmietanki kremówki, 200 g sera Gruyère ( można zastąpić parmezanem) oraz 

200 g startego sera Cheddar ( także można zastąpić innym np. mozzarellą) do posypania na wierzch
- sól, pieprz kolorowy

 Pieczarki umyć pokroić w talarki, smażyć na patelni, na drugiej patelni zeszklić cebulkę, czosnek obrać, pokroić i dorzucić do cebulki, gdy z pieczarek odparuje woda, dodać cebulkę z czosnkiem. Mięso, wędlinę przesmażyć na patelni, jeśli jest surowe warto je przyprawić, ja tak zrobiłam...
Paprykę zeszkliłam na oliwie i razem z mięsem dodałam do pieczarek chwilę dusząc i przyprawiając pieprzem kolorowym ( można dodać inne przyprawy, jeśli ktoś lubi na ostro np. chilli :) )
Makaron gotuję chwilę by stał się pulchny soląc wodę. Odcedzamy.
Gdy wędlina skruszeje wysypuje szynkę na dno brytfanki do zapiekania. Na to wysypuje makaron.
Przygotowuje sos: śmietankę kremówkę przelewam do rondelka dodaje pieprz i gdy zacznie się gotować wsypuje stary ser Gruyère, chwilę mieszam i odstawiam z kuchenki.
Na makaron wylewam sos mięsny z pieczarkami i papryką po czym polewam wszędzie sosem śmietanowo-serowym a na wierzch posypuje serem.
Zapiekam ok. 15-20 min w temp. 180 stopni.
Gotowe!

6 komentarzy: