czwartek, 28 marca 2013

CiAsTeCzKa MaRcEpAnOwE


Zostało mi 200 g masy marcepanowej, której termin przydatności powoli mija. 
Ciast oprócz babki, sernika i keksika nie piekę, więc wybrałam u P. Doroty sprytny przepis, niezwykle łatwy w wykonaniu na ciasteczka marcepanowe.




CIASTECZKA MARCEPANOWE

Potrzebujesz:
  • 190 g masy marcepanowej (użyłam 200g)
  • 90 g drobnego cukru
  • 135 g miękkiego masła
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • ¼ +2 łyżki szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3 żółtka
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu z migdałów (lub pół łyżeczki aromatu migdałowego
 

Wszystkie składniki umieścić w misie miksera i zmiksować na gładkie, miękkie ciasto. 
(tu osobiście zalecam ręcznie zagniatanie, nie posiadam dużego miksera z misą i gdy uruchomiłam swój mikser ręczny, cała mąka fruwała po kuchni :/ a ciasto jest miękkie i niezwykle szybko i sprawnie można ręcznie połączyć składniki) 

Formować w dłoni kulki wielkości małego orzecha włoskiego, kłaść na blaszce w odstępach (ciastka urosną). Widelcem zrobić wzorek w kratkę.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 12 - 14 minut do złotego koloru. 
Wystudzić na kratce.

2 komentarze:

  1. Idealne dla mojego Dawidka, jest uczulony na białko z jajka. Napewno wykorzystam przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. to jeszcze te z dżemem (http://kuchnialo-tty.blogspot.com/2012/11/ciasteczka.html)będą się nadawały pod kątem składników :)

    OdpowiedzUsuń