piątek, 21 lutego 2014

Zapiekanka makaronowa z pastą curry

Szybkie i niewymagające wielu składników danie, smak ma ciekawy, ostry przechodzący w połączeniu z rodzynkami w słodki, polecam dla Miłośników wyrazistych smaków.
Przepis skomponowałam sama, przypominając sobie wczoraj
o paście curry ... :)



Przepis na zapiekankę makaronową z czerwoną pastą curry

Potrzebujesz:
- słoiczek pasty curry, użyłam takiej
- czerwona cebula
- jedna świeża papryka
- filet z indyka, kurczaka - jak kto woli
- garść rodzynek
- mleczko kokosowe, - ja użyłam śmietankę kremówkę ok 300ml
- przyprawy: curry, pieprz
- parmezan do posypania ( dodałam także do sosu)

Przygotowanie:

Gotujemy makaron al dente, użyłam kolorowego makaronu primo gusto, dodając sól morską oraz łyżkę oliwy z oliwek. Odcedzamy.
Filet z indyka kroimy na mniejsze kawałki i przesmażamy na oliwie, posypując przyprawami.
Zdejmujemy z patelni i na tą sama wrzucamy cebulę pokrojoną w piórka oraz paprykę pokrojoną w cieniutkie paski do momentu delikatnego zarumienienia. Usmażone kawałki filetu dodajemy do pozostałych składników wraz z pastą oraz uprzednio namoczonymi we wrzątku rodzynkami - razem z wodą z rodzynek! :)
Całość chwilę dusimy i wlewamy na koniec śmietankę. Wsypałam także odrobinę parmezanu.
Makaron układamy w brytfance - warstwa pierwsza, wlewamy przygotowany sos, następnie znów układamy makaron i wylewamy drugą część sosu. Wierzch posypujemy parmezanem i wstawiamy do piekarnika na ok 20-30 min w temp 170 stopni.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz