środa, 15 stycznia 2014

Pierożki z gęsiną

Pierogi z gęsina, kołduny …..polane tłuszczykiem z gęsi.




Składniki na ciasto:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • łyżka miękkiego masła
  • około 2/3 szklanki ciepłej wody


Wykonanie:
Na stolnicę wysypujemy mąkę mąkę. Robimy w niej dołek i dodajemy do niego masło i  sól.  Zagniatamy ciasto i cienkim strumieniem dodajemy do niego gorącą wodę  - ciasto powinno mieć konsystencję plasteliny. Rozwałkowujemy ciasto na cienkie płaty i za pomocą szklanki wykrawaj z ciasta koła. Lepimy pierogi dodając farsz.

Mój farsz powstał z gęsiny, na której gotowałam rosół. Mięso przekręciłam przez maszynkę do mielenia, dodałam przyprawy, sól, pieprz i nakładałam w pierogi :)

Garnek z wodą gotujemy, wsypujemy sól i wrzucamy pierogi, gdy wypłyną ku górze są gotowe !







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz